Egy minden lében kanál törp története.                Gnómon követés ------>

2015. január 21. 16:05 - SchLady

#95 Az ajándék 3

  A karácsony hasznos és szórakoztató ajándékokkal szolgált, például egy Rubik készlettel, ami egy 3-as kockát, egy kis kígyót és egy varázskarika játékot tartalmaz. Soha nem tudtam kirakni a kocka egy oldalánál többet, azt sem tökéletesen. Ha mégis tökéletesen színhelyesen sikerült, az csak a véletlen műve volt. Belegondoltam, és végül is sose próbáltam meg a helyükre tenni a színeket... Most nagyszerű alkalom kínálkozott arra, hogy megtanuljam a módját. Némi segítséggel és tanáccsal felszerelkezve végre sikerült kiraknom a Rubik kockát. Ehhez négy napig mindennap el kellett magyarázni, hogy megértsem a miértjét. Minden reggel azzal kezdődött a napom, hogy alaposan összekevertem, és aztán bele-belepillantva a megoldóképletbe, addig próbálkoztam, míg magamtól ki nem raktam. Tanulmányoztam, mit miért úgy kell forgatni, és milyen hatásai vannak, amitől néha összezavarodtam és elrontottam, de nem tettem le, amíg nem sikerült.
  Gnómi zöldült, amiért ilyen jó szórakozást találtunk magunknak. Mert nem csak én bűvöltem, hanem párom is. Láttam rajta, hogy valami nem tetszik neki. Hiába lett társa, ettől még igényelte részünkről az odafigyelést.
  Eszembe jutott a kulcstartók közt keresgélés pár hónappal azelőttről, és beugrott egy remek ötlet. Belevetettem magam az emlékes dobozkámba, és előhalásztam belőle az egyik kulcstartóm. El is felejtettem, hogy nekem ilyenem is van. Igaz, nem eredeti (majd beruházom egyre), és nehézkes a használata is, de gondoltam, a célnak megfelel.

583_rubik.jpg

  Letettem eléjük az új játékukat. Csak pislogtak rá nagyokat.
  – Próbáljátok ki – ajánlottam nekik –, ne csak járkáljatok körülötte. Majd meglátjátok, milyen élvezetes szórakozást nyújt ez a mini kocka. Így együtt bűvölhetjük nap mint nap.
  Hamar ráéreztek az ízére. Felváltva próbálkoztak vele, kupaktanácsot ülve fölötte. Tanácskoztak a kirakás módjáról egy darabig, de nem unták meg. Az ünnepek alatt folyton nyúzták, pedig elsőre azt hittem, hogy ha már fejből megy nekik, félreteszik, de nem így lett. Igazán szívmelengető dolog, hogy ez a magyar játék, ami a 40. születésnapját ünnepli, már a törpköztudatba is beszivárgott. A Rubik rajongótábor gyarapodott két kis törppel. Akad-e köztetek olyan vállalkozó szellemű olvasó, aki ki merne állni Törpi ellen egy kockakirakó versenyre?
  És ha már ízre ráérzést írtam az előbb, el kell mondjam, hogy az idei bonbonmeggy est elmaradt. Nem kell megijedni, helyette ugyanolyan kellemetes elfoglaltságuk támadt: mogyorókrémes szaloncukor majszolás. Nekem is tetszett ez az újítás. Azt hiszem, jövő karácsonyra számolnunk kell vele, hogy családi kedvenccé nyilvánítás mellett nem lesz elég egy doboznyi belőle...

584_szcukor.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gnominews.blog.hu/api/trackback/id/tr977094223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Egy minden lében kanál törp története.                Gnómon követés ------>
süti beállítások módosítása